Головна » Файли » Безпалько Тетяна Володимирівна » Класний керівник

Інтегрований урок-дослідження української мови і природознавства у 2 класі
13.02.2018, 13:30

Тема.        Іменник як частина мови.
    Слова – назви неістот.
    Слова – назви істот.
    Осінні зміни в житті звірів
Намір вчителя. Формувати початкові уявлення про іменник як частину мови, про назви істот та неістот.
Розвивати уміння ставити питання хто? або що?, правильно писати і вимовляти слова з програмного словничка.
Ознайомити учнів із життям звірів восени; зі змінами, що відбуваються в їхньому житті.
Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати.
Виховувати інтерес до вивчення української мови, природознавства; бережливе ставлення до природи.
Намір учня. Прагнути здобувати нові знання.
Розвивати дослідницькі здібності ( знаходити інформацію, порівнювати, аналізувати, робити висновки).
Удосконалювати навички самостійної роботи з підручником.
Розвивати здатність самоорганізовуватись до навчальної діяльності, працювати в парі, в групі.
Обладнання: лепбук;
матеріали до лепбука ( кишеньки, конверти, картки, ілюстрації);
осінні листочки.

Хід уроку
І.Організаційний момент
Емоційне налаштування на урок
Етюд «Випусти на волю»
-    Діти, уявіть, що ви тримаєте у руках маленьке пухнасте зайченя. Погладьте його ніжно. А тепер зігрійте своїм теплим подихом. Притисніть легенько до серця. Потримайте хвильку і випустіть зайча на волю. Хай біжить. Усміхніться йому вслід. Передавайте цю усмішку своєму однокласнику. Обміняйтесь усмішками.
Бажаю вам, діти, гарного настрою, успіхів; щоб всі ваші сподівання справдилися.
-     Чи цікаво вам, що буде далі із зайчатком?
-     Ви любите дізнаватися щось нове, раніше невідоме?
-    Чи подобається вам досліджувати?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-    Тоді я впевнена, що на сьогоднішньому уроці вам буде надзвичайно цікаво. Адже ми проведемо важливу дослідницьку роботу. Ще й створимо лепбук – книгу з результатами нашої пошукової діяльності.
-     Що означає слово «book» в перекладі з англійської мови? ( книга)
- А «lap»  - коліна. Отже, це наколінна книга. Зручна у користуванні. Хороший помічник у навчанні. Ми попрацюємо над тим, щоб вона була цікавою, нам потрібною.
-    Напевно, ви з нетерпінням чекаєте, коли ж я повідомлю тему дослідницької роботи. Що будемо досліджувати, дізнаватиметесь поступово.

ІІІ. Актуалізація опорних знань
( підготовка до проведення дослідницької роботи)
Робота у парах
- Діти, навчаючись другий рік у школі, ви переконалися: якщо старанно підготуєтесь, то завдання виконаєте успішно. А до проведення дослідницької роботи тим більше потрібно готуватись.
- Зараз ви попрацюєте у парах. Кожна пара отримає картку із зображенням осіннього лісу, а також маленькі картки у формі листочків із написами хто? або що? Уважно послухайте завдання. До речі, якщо дослідники не будуть уважними і зосередженими, вони можуть пропустити важливу інформацію. І тоді всі дослідження необхідно проводити спочатку. Отже, орієнтирами будуть білі кружечки. Наприклад, біля зображення грибочка знаходиться білий кружечок. Ви повинні усно поставити питання до цього слова і на білий кружечок прикріпити необхідний листочок із написом хто? або що?
( Учні виконують завдання у парах )
Перевірка виконаної роботи
- До яких слів ви поставити питання хто? 
( До слів: хлопчик, їжачок, зайчик, дівчинка, білочка)
 - Чому? ( Тому що слова – назви людей і тварин відповідають на питання хто?)
 - До яких слів ви поставили питання що?
( До слів: дерево, пеньочок, хмаринка, грибочок)
-    Чому? ( Тому що на питання що? відповідають слова – назви усіх інших предметів, крім людей і тварин)
-    Помістимо картки у кишеньку. Наклеїмо важливу інформацію у 
лепбук.
              хто?                                                                                                       що?
назви людей і тварин                                                     назви усіх інших предметів. 
- Допоможуть мені укладачі книги. 
- Молодці, діти. Підготовча робота пройшла успішно. Нас чекають нові відкриття
IV. Проведення дослідницької роботи
1.    Робота з підручником
-    Давайте дізнаємося, як називаються слова, які відповідають на питання що?
-    Відкрийте підручник «Українська мова» на ст.66. Прочитайте самостійно перше і друге правила.
( Учні самостійно читають)
-    Про що ви дізналися? ( Ті слова, які відповідають на питання хто?, - назви істот. Ті слова, які відповідають на питання що?, - назви неістот)
-    Цю інформацію помістимо у лепбуці.
-    Ви справилися тільки з першим завданням дослідницької роботи. Продовжуємо працювати далі.
2.    Каліграфічна хвилинка
-    Щоб записи дослідників були зрозумілі, повправляємось у каліграфічному письмі.
-    Зверніть увагу на різні види з’єднань: низьке, середнє, високе; на букву «ве» закриту і з петлею.
ол    ра    ми    ім.   но   ту   вм   во   ве
( Учні пишуть число, класна робота, каліграфічний рядок)
3.    Робота зі словниковим словом
-    А щоб записи дослідників були грамотні, попрацюємо зі словниковим словом.
-    Прочитайте самостійно словникове слово у табличці на с.66
-    Прочитайте це слово разом
( Учні читають: ведмідь)
-    Поділимо слово на склади: вед – мідь.
-    На який склад падає наголос? ( На другий)
-    Отже, перший склад…( ненаголошений)
-    Назвіть голосний звук у першому складі? ( е з наближенням до и)
-    Яку букву ми повинні писати після букви  «в»? (е)
-    Правопис цього слова необхідно запам’ятати.
-    Запишемо його у зошитах.
-    Складемо речення зі словом «ведмідь» і теж запишемо. 
        Ведмідь  живе у лісі.
-     Картку із написанням слова «ведмідь» помістимо у лепбуці.
4.    Фізкультхвилинка
-    Уявіть ваш улюблений куточок в осінньому лісі. Вдихніть у себе свіжість чистого повітря.
Ось до лісу ми дійшли,
Потім ми лісочком йшли.
І грибочок там знайшли.
Нагнулися, підняли,
У кошик поклали і рушили далі

Ми лісочком йшли, 
Горішок знайшли.
Дотягнулися, зірвали,
У кошик поклали.
І рушили далі.
Ми лісочком йшли…..
5.    Метод «РАФТ»
-    А у лісі живуть різні звірятка. Подумайте, з яким звірятком ви себе асоціюєте.
Уявіть себе цим лісовим звірятком. Складіть розповідь «Мої осінні турботи»
Також подумайте, кому ви будете розповідати.
( Слухання розповідей)
-    Молодці, ваші розповіді змістовні та цікаві.
-    Приклеїмо ілюстрації із зображенням білочки, зайчика, їжачка, ведмедика, лисички, вовчика у наш лепбук.
6.    Робота з підручником
-    Виконати наступне завдання дослідницької роботи допоможе Їжачок Хитрячок
-      Відкрийте підручник «Природознавство» на ст.60
-    Ви розповіли про осінні турботи звірів. А Їжачок Хитрячок  назве  дві найважливіші справи звірів восени.
( Самостійне читання учнями тексту)
-    То які дві важливі справи у житті звірів восени?
( Накопичення запасів жиру та линяння)
-    Подякуємо Їжачкові за допомогу. Приклеїмо у лепбук результати цього дослідження.
7.    Робота у групах
 – Щоб продовжити пошукову діяльність, об’єднаємось у групи. Розгляньте ілюстрації із зображенням звірів. Виберіть тих, які…( продовження завдання прочитаєте на кишеньках)
( Кожна група отримує ілюстрації із зображенням таких звірів: білки, зайця, лисиці, вовка, ведмедя, їжака, борсука, миші)
Завдання:
1 групі вибрати звірів, які готуються до зимової сплячки( ведмідь, їжак, борсук)
2 групі вибрати звірів, які запасають корм на зиму ( білка, миша)
3 групі вибрати звірів, які не засинають ( білка, заєць, лисиця, вовк, миша)
4 групі вибрати тих звірів, які міняють колір хутра( заєць, білка)
Перевірка виконаного завдання
Результати дослідження зберемо і вкладемо у лепбук
8.    Дослідницька робота «Що таке іменник?»
-    Сьогодні ваш словниковий запас поповниться ще одним словом ( У дослідників  багатий словниковий запас. Вони ерудовані, розумні.) Це слово: іменник.
-    Як ви думаєте, як і чому утворилося таке слово? ( Іменники дають предметам назви, клички, імена)
-    Прочитайте самостійно третє правило на с.66
( Учні читають самостійно)
-    Що нового дізналися? ( Іменники відповідають на питання хто? що? Іменники називають предмети. Це назви істот і неістот. Це частина мови.)
-    Результати дослідження внесемо у книгу.
V. Рефлексія
 - Чи цікаво вам було на уроці?
 -  Легко вдалося запам’ятати матеріал, який ми досліджували?
 - Чи хотіли би ви займатися дослідженням на інших уроках?
 -  Вам сподобалося  створювати лепбук?
 - Оцініть свою роботу ( виберіть листочок)
Жовтий листочок, якщо працювали активно, старанно, творчо, без помилок.
Оранжевий листочок, якщо старалися, але були деякі помилки.
Червоний листочок, якщо не завжди були уважними, допускали помилки.
-    Прикрасимо книгу цими листочками. Вона стала ще кращою, яскравішою. Закриємо книгу і прочитаємо назву: Мудра книга.
-    Ви погоджуєтесь з цією назвою?
-    Щоб ви були ще мудрішими, я вам пропоную виконати домашнє завдання.
VI. Домашнє завдання
Українська мова: с.66-67, виконати вправу ( додаткове завдання: зробити звуко-буквений  аналіз слова «їжак»)
Природознавство: с.60-61, опрацювати ( додаткове завдання: знайти цікаву інформацію про осінні турботи звірів, поділитися з нами)
- Додаткові завдання вам допоможуть глибше засвоїти навчальний матеріал. Успіхів!
 

Категорія: Класний керівник | Додав: Tetjana_Volodymyrivna
Переглядів: 85 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Хмаринка світлин
Категорії розділу
Ми на карті Google
Наше опитування
Без чого Ви б не обійшлися у житті?
Всього відповідей: 58
Прогноз погоди
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Моя IP
Для перегляду сайту рекомендується використовувати браузери Mozilla Firefox, Opera або Google Chrome

54.198.54.179