Урок з літературного читання у 4 класі - Класний керівник - Безпалько Тетяна Володимирівна - Каталог файлів - Гусятинська ЗОШ

Головна » Файли » Безпалько Тетяна Володимирівна » Класний керівник

Урок з літературного читання у 4 класі
16.03.2016, 14:33

 

Тема  уроку:  Ліричні  твори – роздуми  Д.  Павличка  «Синиця»,  «Яблуко»

Мета  уроку.  Продовжити ознайомлення з творчістю Дмитра  Павличка, з його

                       ліричними творами - роздумами.

Розвивати  зв’язне  мовлення, творчу уяву, образне  мислення,   навички  виразного читання поетичних творів, уміння  аналізувати  свої  вчинки, робити  висновки.

Виховувати  почуття  любові  до  художнього слова, бережливе  ставлення  до  природи, бажання  творити  добро.

Обладнання: таблиця складів, анаргами,   зображення літаючого килимка, чистомовка,  таблиці  для словникової роботи, картки.

Хід уроку

І.Організація  учнів  до  уроку

- Діти,  сьогодні  ми потрапимо у  край Доброти – чарiвний, незвичайний, захоплюючий, мешканці  якого не  тільки  спостерігають за  хорошими  вчинками інших, а  самі творять  добро і  боряться зі  злом. Над  цим дивовижним  краєм будемо  рухатися на  літаючому  килимку.

ІІ. Мовленнєва  розминка.

  • Спочатку  проведемо розминку. Вона допоможе налаштуватись на  плідну  працю.
  1. Відтворення  звуків.

Відтворіть  свист  вітру: ссс

Передайте  шум  моря: ш- ш- ш

Продемонструйте дзижчання комах: дззз.

  1. Читання  таблиці складів

 

пл                  зн               гр

дн                  ст                вд    + а, о, у

ск                            чк               см

скр                 стн              ткн

  1. Читання  анаграм

Лосеп (плесо)

Авинид (дивина)

Ясиниц (синиця)

Кулояб (яблуко)

Робод (добро)

Ачколіг (гілочка)

4.Робота над  чистомовкою.

 Ок – ок – ок – нас  покликав  дзвінок.

Ти – ти – ти – у  країну  Доброти.

Са – са – са – нас  чекають чудеса.

Ати – ати- ати – ми готові працювати.

Яти – яти – яти –за добро горою стояти.

- Хто  хоче продовжити чистомовку?

- Молодці, ви  працьовиті, енергійні, уважні.

ІІІ. Актуалізація опорних  знань.

1.Виразне  читання учнями вірша «Плесо» Д. Павличка.

2. Гра «Ти  - мені, я  - тобі» (учні ставлять  запитання один  одному).

3. Відповіді  на  запитання,  які  ставить  вчитель.

- Що  ви  можете  розповісти  про  автора?

-  Чому  вірш  має  таку  назву? Як  би  ви  його  назвали?

-  Чим  плесо приваблює  героя?

- Які  риси  притаманні  йому?

- Коли  ви   «очима  досягли дна», що побачили?

 -  Хто зумів  це  передати у  віршованій  формі?

-   Які порівняння, епітети,  метафори  ви  знайшли  у  вірші?

 - Молодці, ви  вдома попрацювали  якісно.

IV.     Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення   теми і мети уроку.                                      

- Сьогодні ми прочитаємо ще два твори Дмитра Павличка, які допоможуть нам краще зрозуміти, що таке добро. Читаючи їх, ми будемо продовжувати знайомство   з краєм   Доброти.

V.  Осмислення нових знань.
І.Гра - передбачення.

-   Прочитайте назви віршів. Про кого, або про що   буде розповідатися у них?       

2.     Виразне читання вірша «Синиця» вчителем або кращими учнями.

3.     Перевірка сприймання.

-   Чи справдилися   ваші передбачення?

- Коли синичка прилітала до людей?

4. Робота в парах.

Читання вірша один одному ( впівголоса).       5. Словникова робота

Корифей - видатний   діяч мистецтва, науки.

-   Можливо, вам незрозумілі ще якісь слова чи вислови?

6.          Читання вголос по строфах.                   

7.          Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

-         Прочитайте,   чому синичка прилітала до вікна.

-         Як ви розумієте вислів «стала сама багатою»?

-         Як поет описує   спів синички? Прочитайте.

-         Чому ж пташка продовжувала прилітати, незважаючи на те, що вже
стало тепло? Як про це говорить автор? («Із вдячності вона грала»).

-         Згадайте прислів'я, яке пояснює вчинок синички? (За добро добром
платять)

-         Це основний   закон, за яким живуть у краї Доброти, куди ми
потрапили.

-         Які подібні історії зі свого життя або життя своїх друзів ви можете
розповісти?

8.Хвилинка творчості (словесне малювання)

-   Який малюнок ви могли б намалювати до   цього вірша?
 Або хвилинка фантазії.

-  Про що синичка співає людям?

9. Фізкультхвилинка.

Пташині пісні звучать над землею.
Підносяться у блакитне привілля небес.
Пташині пісні летять над землею.                       

Відкривають у душах людських море чудес.

10.     Виразне читання вчителем вірша Д. Павличка «Яблуко».

11.     Перевірка сприймання.

-  Чи справдились ваші попередні очікування?

12.     Читання по строфах вголос.

13.     Робота на текстом.

- Добру чи погану справу вчинив хлопчик?

- Чому ж він мешканець краю Доброти? (Тому що зрозумів, що вчинив погано і назвав свій вчинок гріхом)

-  Як ви розумієте значення вислову «За добро я розплатився злом»?

-  Які слова доводять, що хлопчик дуже страждає і шкодує?

-   Чи з вами могло таке статися?

14. Словникова робота.
Галузка, галузь - гілка.
Щепа - дерево

15.    Вправа «Дощик».

16.    Вправа для відпочинку очей.

17.    Самостійна робота ( робота з картками)
1)3а цифрами - підказками відновіть речення

7 дітей               5 щасливим         1А              6 сміхом

2 хата                 3 їй                      4 відповідала

2) Відновити послідовність речень
А    І навіщо я таке зробив?

Б      каменем я кинув - перебив      В  На галузці яблуко висіло;

Г гілочку, аж серце заболiло.      

3) Дібрати слова, що римуються.

під хатою                    камінцем

батіг                            холоди                                                           

тихцем                        гріх  

їди                               багатою

перебив                       зробив

VI. Підсумок уроку.

- Що вас схвилювало на уроці? Що вам сподобалось?

-   Нехай край, у якому ми живемо, буде завжди краєм доброти, справедливості, миру, спокою. Наш політ на літаючому килимку сьогодні не завершується.

VII.  Домашнє завдання.

Прочитати вірші виразно, відповісти на запитання.

Завдання на вибір: 1) Скласти моральний кодекс мешканців краю Доброти.

                              2)  Скласти казку про яблуньку.

                              3)      Намалювати ілюстрації до віршів.

 

 

 

 

Категорія: Класний керівник | Додав: Tetjana_Volodymyrivna
Переглядів: 295 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Хмаринка світлин
Категорії розділу
Ми на карті Google
Наше опитування
Скільки Вам років?
Всього відповідей: 90
Прогноз погоди
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Моя IP
Для перегляду сайту рекомендується використовувати браузери Mozilla Firefox, Opera або Google Chrome

50.16.17.16