СИТУАЦІЙНО - РОЛЬОВА ГРА «ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО СВІЙ ХАРАКТЕР?» - Вихователь ГПД - Ропій Вікторія Анатоліївна - Каталог файлів - Гусятинська ЗОШ

Головна » Файли » Ропій Вікторія Анатоліївна » Вихователь ГПД

СИТУАЦІЙНО - РОЛЬОВА ГРА «ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО СВІЙ ХАРАКТЕР?»
31.10.2016, 15:15

                                                ТЕМА: СИТУАЦІЙНО - РОЛЬОВА ГРА
                                «ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО СВІЙ ХАРАКТЕР?»
Мета: вчити дітей сприймати як цілісну особистість із притаманними їй рисами характеру; розвивати вміння відрізняти й описувати види характеру;сприяти згуртуванню дитячого колективу; виховувати бажання самовдосконалюватися .
Обладнання:  «Квітка якостей»; атрибути для проведення ігор,текст оповідання В. Сухомлинського.

                                                          ХІД ЗАХОДУ 

I. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
- Кожна людина має багато спільного з іншими людьми: це й однакова будова тіла, і спеціальні потреби та інтереси, і неможливість жити без інших людей, і багато інших особливостей, що називаються загальнолюдськими. Кожен із нас наділений рисами, які властиві певному співтовариству людей.
II. Вправа « І я…»
Учитель називає риси характеру. Якщо в когось є така риса, то він має сказати: « І я…»
Я – ледача…                               Я – сором’язлива..    Я – жадібна…
Я – охайна…                               Я – смілива… 
Я – чесна …                                Я – цілеспрямована…
Я – вперта…                                Я – доброзичлива…

III. Розповідь учителя 
-У людей багато схожого,і водночас кожен із нас унікальний. Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, малюнком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить вазу неперевершеної краси, форм й стилю,нанесе на неї унікальний малюнок, - її ціна буде набагато вищою. Кожен із нас схожий на таку особливу, унікальну вазу, створену за особливим задумом. Ваша особистість є дорогоцінною насамперед тому, що не існує на світі нікого, хто був би схожий на вас до дрібниць. Отже,кожен має властиві тільки йому індивідуальні риси. Відрізняються й наші характери. Як у природі кожна квітка має свою красу, так і кожна людина неповторна. 

IV. Вправа «Квітка якостей»
-Перед нами  - квітка з чистими пелюстками. Напишіть на них не менше п’ять рис характеру, які відрізняють вас від інших .
Після роботи (5хв) діти зачитують записане.
-Чи легко вам було виконувати це завдання?
-Що легше: помітити свою риси характеру чи чужі?
V. Вправа «Відгадай – но»
Учні повинні уважно роздивитися свого сусіда, який сидить ліворуч, і відгадати, що подобається у ньому його друзям.
Діти почергово промовляють уголос свої припущення. Можна провести друге коло гри, де діти відгадуватимуть, що подобається в сусідові однокласникам, та третє коло – учителю.
Учитель має бути готовий  допомогти дітям у відгадуванні.
VI. Вправа «Хвости»
· Я злюся, коли …                                 · Я не люблю, коли…
· Я радію, коли…                                    · Я серджуся, коли…
· Я сумую, коли…                                   · Я щасливий. коли… 

VII. Гра «Ворожка»
Учитель одягає хустку і перетворюється на ворожку, яка пропонує поворожити усім присутнім. Учні почергово звертаються до неї зі словами: «Ворожко, ворожко, поворожи мені,розкажи мені, який я». Учитель тримає за спиною купу карток із написаними на них «світлими» якостями людей, витягує одну картку й демонструє її дитині зі словами: «Правильно я наворожила?». Дитина може відмовитися від якості.
Вчителеві важливо,з одного боку , підтримати роздуми дитини про те, яка вона насправді, з іншого – переконати в тому, що ця якість їй притаманна.
VIII. Читання оповідання В. Сухомлинського
                                     Навіщо кажуть "Спасибі" 

Дрімучим лісом йшло двоє подорожніх. Дідусь і хлопчик. Було жарко і хотілося пити.
Нарешті вони прийшли до струмка. Тихо дзюрчала холодна вода. Мандрівники нахилилися, напилися. Дідусь сказав: 
- Спасибі тобі, струмочку.
Хлопчик усміхнувся. 
- Чого ти усміхнувся, хлопче? - запитав дідусь.
- Навіщо ви, дідусю, сказали струмкові "Спасибі"? Він же не жива істота і не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів.
- Це так. Якби води напився вовк, він міг би і не дякувати. Ми ж не вовки, а люди. Розумієш, навіщо людина каже "Спасибі"? А знаєш, кого це слово вшановує, звеличує, підносить? 
Хлопчик замислився. Він ще ніколи не думав над цією мудрою істиною. Тепер саме час був подумати: дорога через ліс ще довга. 
IX. Підсумок заходу
Учитель: ви називаєте тільки позитивні риси характеру людини. Звісно, кожен із нас повинен прагнути виховувати їх у собі й удосконалювати себе. Але у кожного є й негативні риси, і визнавати, що ми часто буваємо неправі, іноді складно. 
В усній народній творчості є багато прикладів прояву негативних рис характеру людини.
Ось про злих людей кажуть так: «Злості повні кості», «Від погляду молоко кисне».
А про лінивих є такі прислів’я: «Лінивий у своїй хаті змокне», «До роботи плачучи – а до танців скачучи»,  «День гуля, три слабий,а на п’ятий вихідний».
А ось про жадібних: «Очі захапущі руки загребущі», «Дав як кіт наплакав».
Ви повинні самі себе виховувати,щоб з вами усім було добре,затишно і приємно,бо з чемною людиною всім добре, а з лихою нікому не хочеться дружити, навіть розмовляти не хочеться. І я впевнена що ви ніколи такими не будете. А будете вихованими.

Категорія: Вихователь ГПД | Додав: ropiyvika95
Переглядів: 13 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Хмаринка світлин
Категорії розділу
Ми на карті Google
Наше опитування
Коли Ви народились?
Всього відповідей: 127
Прогноз погоди
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Моя IP
Для перегляду сайту рекомендується використовувати браузери Mozilla Firefox, Opera або Google Chrome

54.197.142.219